Fullspäckad vecka och födelsedag

Det är Torsdag och jag måste säga att veckan bara flugit förbi. Jag gillar faktiskt skolan, det var väl annat förr kan jag tänka mig. Nu har man ett helt annat tankesätt och mognare syn på saker och ting.
Första lektionen idag hade vi Samhäll och vi har börjat med Demokrati och jag fattar ingenting och vi har prov i det om 2 veckor vilket gör mig lite smått nervös men jag hoppas jag hänger med mer och att jag får upp synen på vad alla "ismer" betyder osv. Det är svårt att ha ämnen som man inte är så insatt i till skillnad av Psykologi där jag är väldigt intresserad och hänger med bra på lektionerna. Det är ju trots allt inom det området jag vill arbete med i framtiden.
 
Nog om skolan, idag är det min födelsedag och det känns väl sådär, jag har sån fruktansvärd åldersnoja så det är sjukligt nästan. Jag ställer frågor till mig själv som vart har jag gjort i mitt liv och jämför med många andra personer som är mycket yngre än mig och har redan hus, barn och fasta punkter i livet. Allt verka vara så perfekt i andras liv medans mitt känns som det bara stått stilla. Jag har iof haft fast arbete nu i 2 år innan jag hoppade på pluggandet men sen då? Det börjar kännas som lite smått panik, vad ska jag göra i livet, kommer jag någonsin skaffa några barn själv, nu har jag ju trotsallt en väldigt fin och underbar bonus son så jag har ju fått inblick i familjelivet en del också men önskan vore ju att skaffa en egen liten familj på minst 2 barn. Det kanske sker när man minst anar det, man ska aldrig rusa in i något, inte heller planera för mycket. Det brukar aldrig finnas något som heter "Rätt tid" utan vi får se. 
 
Min födelsedag ska jag fira med min fina familj och min pojkväns familj. Det kommer bjudas på tårta och förhoppningsvis får jag öppna ett och annat litet paket, det blir man ju aldrig för gammal för, eller?:)
Jag har redan fått paket från min pojkväns familj och jag blev väldigt glad. En ansiktbehandling + hotell till i morgon när jag och Robin ska till Göeborg och fira min dag :) Där kommer vi att gå på Rock of ages, det är en typ av rockmusikal som jag fick av Robin. Kan knappt vänta, jag är som ett litet barn på julafton.
 
Plikten kallar, nu ska vi äntligen få reda på vårt Svenska prov som vi gjorde förra veckan :) 
Håll tummarna för mig!

Kommentera här: