Sjukling

skriver bara ett kort inlägg från telefonen medans jag är någorlunda pigg. Pigg nog för att se o röra mig lite iallafall. Denna hemska sjukdom bara flög på mig i tisdags morse med världens feber och förkylning och även halsont. jag låg hela tisdagen och framåt kvällen kändes det lite bättre så jag planerade att gå till skolan igår. Men icke då var jag ännu sämre med ännu högre feber. Jag började känna en konstig illamående känsla som snabbt infann sig o dax o springa till toa. först bara vatten då jag inte ätit något under dagen och efter 2 sekunder kom en hel blod och jag blev helt skräckslagen. massa tankar började fara i huvudet och jag ringde läkaren direkt men dom sa att jag inte behövde va orolig då det säkerligen va för jag inte ätit men sen fick jag världens uppläxning att jag måste äta då jag ha bebis att tänka på och det förstår jag ju. men det är lättare sagt än gjort när halsen är som ett rivjärn och febern är skyhög. men jag lyckades få ner proteinpudding och en panerad fisk som robin gjort dagen innan. Vätska är jag dock väldigt noga med. 
idag är febern så gott som borta men förkylningen sitter i och lät väl göra det ett bra tag känns det som nu. 

Kommentera här: